Promocje są zawsze mile widziane przez każdego konsumenta. Również w Polsce konsumenci przyzwyczaili się już do akcji promocyjnych, która przyciąga wiele osób jak magnez. Jak pokazują wyniki badań, w czasie trwania akcji promocyjnej, faktycznie kupujemy więcej i częściej niż zwykle. Sprzedawcy jednak mają kilka trików przekonujących nas do zakupów, nie tylko promocyjne ceny i właśnie o nich napiszemy dzisiaj.
Gratisy do zakupów
Do zakupu określonych towarów, dostajemy jakiś produkt ekstra, za który nie będziemy płacić. Jest to bardzo popularna akcja zwłaszcza przy kosmetykach, gdzie przy zakupie odżywki do włosów będziemy mieli małe opakowanie szamponu, lub odwrotnie. Często także można przeczytać, że przy zakupie dwóch lub trzech produktów, czwarty otrzymamy gratis. Powinniśmy mocno uważać na takie hasła reklamowe, ponieważ nie zawsze po przeliczeniu cen standardowych, wyjdzie nam ten „gratis” zupełnie bezpłatnie. Najczęściej akcja z gratisem jest tak przemyślana i przygotowana, że i tak zapłacimy za ten produkt, a sprzedawcy przy okazji pozbędą się wielkich zapasów z magazynu.
Brak reklamacji towarów z promocji
Informacja dotycząca promocji tak jak „towar z promocji nie podlega reklamacji” jest po pierwsze niezgodne z prawem, ponieważ obniżenie ceny nie zabiera klientom ich praw jako konsumentom. Okres reklamacyjny obejmuje 2 lata od daty zakupu i żadna promocja tego nie zmienia.
Najniższe ceny na rynku
Nie warto wierzyć w każdy slogan na którym jest napis „najniższe ceny" czy inne tego typu informacje. Trzeba koniecznie porównać ceny w kilku sklepach i to nam da pełny obraz sytuacji. Czasami zdarza się, że na promocji nawet przepłacimy niż zaoszczędzimy.
Sprawdzaj ceny w sklepie
Może się zdarzyć, że ceny na półkach sklepowych są niższe, niż te które zostały nabite na rachunek. Pamiętajmy, że ceny jakie są na półkach to ceny obowiązujące sprzedawcę i nie powinien on wprowadzać klienta w błąd.
Wyższe ceny przed promocją
Zdarza się, że sprzedawcy oferują produkty w cenach takich samych jak przed promocją lub nawet wyższych. Uważnie patrzmy więc na ofertę jaka pojawiła się jako promocja.