Trwa ładowanie proszę czekać ...

Smart shopping po polsku, czyli kupuj z głową!

1 lutego 2017

Termin smart shopping brzmi dość zagadkowo, w rzeczywistości jest jednak określeniem stosowanym wówczas, gdy chcemy mówić o inteligentnych zakupach. To bardzo ważne, nie ma on bowiem nic wspólnego z kupowaniem jedynie produktów najtańszych, te w zdecydowanej większości przypadków, są również rozwiązaniami, dla których charakterystyczna jest niewysoka jakość. Oczywiście, choć sam termin pojawił się w naszym kraju stosunkowo niedawno, wcale nie oznacza to, że inteligentne zakupy są nam obce. Badania na kupujących potwierdzają, że Polacy radzą sobie na zakupach znacznie lepiej niż Czesi i Niemcy. Można więc powiedzieć, że wcielamy w smart shopping​życie zasady smart shoppingu nawet, jeśli nie mamy o nich pojęcia.

Jeśli chcielibyśmy wyjaśnić, na czym polega wspomniane zjawisko, najbardziej trafne byłoby stwierdzenie mówiące o tym, że smart shopping jest kupowaniem w sposób maksymalnie efektywny. Teoretycznie, nie jest to wcale trudne, sprzedawcy często zastawiają na nas jednak pułapki sprawiające, że chcąc kupować ekonomicznie nieustannie musimy zachowywać czujność. Na smart shopping składa się przynajmniej kilka taktyk, można więc mówić w jego kontekście zarówno o szukaniu okazji, jak i o kupowaniu jak najtaniej. Nie można też zapominać o znaczeniu, jakie ma umiejętne porównywanie cen i korzystanie z narzędzi, które na to pozwalają. Tych ostatnich jest coraz więcej i nie musimy już wcale odwiedzać wszystkich sklepów w okolicy, aby zorientować się, ile kosztują produkty, które budzą nasze największe zainteresowanie.

Oczywiście, smart shopping nie ogranicza się jedynie do analizowania możliwości, jakie stwarza nam Internet nieoceniony wówczas, gdy chcemy kupować w sklepach online. Możemy liczyć na niego także wtedy, gdy zależy nam na osobistym zakupie, co jest trudne do przecenienia między innymi podczas kupowania ubrań. Tu ciekawe są rozwiązania, które pozwalają na wykorzystanie podczas zakupów telefonu komórkowego, ten bowiem, już na podstawie zrobionego przez nas zdjęcia, może ocenić, na ile atrakcyjny jest dany produkt.